Ako zaujať generáciu milénia na trhu s nehnuteľnosťami

Rady a tipy

Príslušníci generácie milénia v súčasnosti bezprecedentne menia fungovanie trhu s nehnuteľnosťami. Americká národná asociácia realitných kancelárií vo svojej analýze trendov v rámci nákupu a predaja nehnuteľností na rok 2018 uvádza, že demografická skupina vo veku od 18 do 35 rokov je v súčasnosti najväčšou kategóriou majiteľov nových domov a bytov a v priebehu niekoľkých posledných rokov zodpovedala za 36% predajov na realitnom trhu.

Až pri 65% tejto skupiny sa pritom jedná o vôbec prvý nákup nehnuteľnosti. To však znamená, že viac než tretina týchto príslušníkov generácie milénia už kupovala svoj druhý domov. Zároveň sa môžeme bezpečne domnievať, že priemerný mladý majiteľ nehnuteľnosti bude s najväčšou pravdepodobne predávať svoj aktuálny dom či byt už v priebehu menej než desiatich rokov.

Z toho teda vyplýva, že ak plánujete byť úspešným realitným agentom aj v nadchádzajúcom desaťročí, Vaša budúcnosť je úzko spätá s tým, do akej miery budete poznať tento typ zákazníkov – a samozrejme, nakoľko efektívne ich dokážete osloviť a apelovať na ich potreby a požiadavky.

Budovanie vzťahu s generáciou milénia

Hneď od začiatku jednania s generáciou milénia si s jej príslušníkmi budete potrebovať vybudovať vzťah založený na dôvere a spoľahlivosti – presne tak, ako pri spotrebiteľoch z akejkoľvek inej generačnej skupiny. Potenciálni kupujúci z generácie milénia síce budú disponovať pozoruhodným objemom informácií, tiež však budú potrebovať niekoho, komu môžu dôverovať na svojej ceste za nákupom nehnuteľnosti. Ak sa chcete postaviť do úlohy ich sprievodcu ekosystémom realitného trhu, dajte im najavo, že sa na Vás môžu kedykoľvek spoľahnúť.

V prvom rade by ste mali nájsť spôsob, pomocou ktorého si s mladými záujemcami o nové bývanie vytvoríte skutočné spojenie. Buďte úprimný, autentický, originálny a empatický. Ukážte svojim potenciálnym klientom, že reprezentujete niečo viac ako samého seba. Je dôležité, aby ste príslušníkom generácie milénia pomohli maximalizovať ich čas, efektivitu a peniaze, pričom zároveň minimalizujete riziko, ktorému budú nútení sa vystaviť. Postavte svojich klientov do pozície, z ktorej sa môžu vydať za vlastným úspechom.

Generácia milénia a technológia

Príslušníci generácie milénia sa v porovnaní s predchádzajúcimi generačnými skupinami v omnoho väčšej miere spoliehajú na svoje milované technologické hračky. Pravidelne a efektívne využívajú internet a s veľkou obľubou zhromažďujú všetky dostupné informácie. Je preto kľúčové, aby ste sa zoznámili s webovými stránkami, ktoré sú medzi potenciálnymi kupujúcimi obľúbené, a tiež s informáciami, ktoré tieto portály propagujú.

Keď príslušníci generácie milénia narazia na nehnuteľnosť, ktorá vzbudí ich záujem, daný objekt si veľmi často vyhľadajú v aplikácii Google Maps. Obvykle sa tiež venujú akýmkoľvek fotografiám a virtuálnym 3D prehliadkam, ktoré sú v rámci zvolenej nehnuteľnosti k dispozícii. Práve v tomto smere máte možnosť získať náskok pred svojou konkurenciou. Skúste napríklad zorganizovať naživo streamovanú prehliadku nehnuteľnosti, ktorú práve ponúkate na trhu. Týmto spôsobom budete nielen propagovať samotný objekt, ale zároveň naviažete priamy kontakt s potenciálnymi klientmi, rozbehnete hodnotnú konverzáciu a pripravíte si pôdu pre ďalšiu vzájomnú interakciu.

Nie je tiež ničím výnimočným, že mladí kupujúci posudzujú napríklad geologické podmienky v danej lokalite, kontrolujú zoznam miestnych registrovaných sexuálnych delikventov, sledujú mieru zločinu, ako aj recenzie vyhliadnutej nehnuteľnosti a často dokonca hodnotenie ostatných nehnuteľností v susedstve.

Mladší spotrebitelia okrem toho využívajú internet aj pri zhromažďovaní informácii o svojom realitnom agentovi. V dôsledku toho následne vyhľadávajú agentov s dobrou reputáciou, ktorí sú preukázateľne inteligentní a vynaliezaví. Veľkú váhu prisudzujú online recenziám realitných spoločností, ale tiež vyjadreniam svojich rovesníkov, ktorí už majú skúsenosti s realitnými agentmi v danej lokalite. Na základe týchto recenzií sa napokon rozhodnú, či práve Vy dokážete vyhovieť ich požiadavkám.

Podobné: Čo potrebuje generácia milénia vedieť pred kúpou prvého domu

Komunikácia s generáciou milénia

Príslušníci generácie milénia majú tendenciu byť menej trpezlivými než iné generačné skupiny. Očakávajú takmer okamžitú reakciu na svoje otázky a obavy. Je preto veľmi dôležité, aby ste venovali dostatočnú pozornosť tomu, aký spôsob komunikácie preferujú. Zistite, či uprednostňujú telefónne rozhovory alebo textovú komunikácia a patrične prispôsobte svoju predajnú stratégiu.

Snáď najlepšie spravíte, ak nebudete iba nečinne čakať, kým sa príslušníci generácie milénia dostanú k nehnuteľnosti, ktorá ich osloví a následne vyhľadajú Vaše služby. Namiesto toho s nimi naviažte kontakt v prostredí, v ktorom sa cítia ako doma – na sociálnych sieťach. Spoločnosť Goldman Sachs totiž uvádza, že ak má konkrétna značka vytvorený pútavý profil na sociálnych médiách, kupujúci z generácie milénia jej zveria svoju dôveru až s dvakrát väčšou pravdepodobnosťou. Všetko to totiž súvisí s transparentnosťou. Mladí ľudia z generácie milénia jednoducho túžia po otvorenosti a vzájomnom dialógu. Nedovoľte, aby bola Vaša realitná kancelária iba ďalším generickým podnikom bez tváre.

Okrem toho by ste sa mali zamerať aj na kvalitu a prínos webovej stránky Vašej spoločnosti. Tá by mala obsahovať aktuálne a komplexné informácie, v rámci ktorých sa záujemcovia o nové bývanie môžu dozvedieť o miestnom trhu, ako aj o samotnom procese nákupu a predaja nehnuteľnosti. Na svojom portáli tiež potrebujete mať k dispozícii najmodernejšie vyhľadávacie nástroje, ktoré im poskytnú možnosť vyhľadávať potenciálne atraktívne nehnuteľnosti na základe všetkých možných parametrov.

Keď navyše budete prevádzkovať aktívny blog, jasne im dáte najavo, že vo svete nehnuteľností máte istú autoritu. Takýmto spôsobom tiež dokážete, že sa dokonale vyznáte v rôznych činiteľoch, ktoré ovplyvňujú trh s nehnuteľnosťami vo zvolenej lokalite.

V neposlednom rade očakávajte, že kupujúci z generácie milénia Vás zasypú veľkým objemom najrôznejších otázok. Obzvlášť v prípade, že sa bude jednať o ich prvú nehnuteľnosť. Získajte si dôveru klientov a preukážte svoju spoľahlivosť tým, že im poskytnete vyčerpávajúce informácie o miestnom trhu. Buďte odborníkom, ktorého chcú a potrebujú. Svoje rady a odporúčania by ste zároveň mali podložiť legitímnymi zdrojmi, ktoré si v prípade potreby môžu sami naštudovať.

Stojí za zváženie, že aj mladšie generácie záujemcov o nové bývanie, ktoré sa na scéne objavia v priebehu nasledujúcich rokov, budú zdieľať mnohé charakteristiky práve s generáciou milénia. Ak ste teda realitným agentom, ktorý chce ostať relevantným na trhu s nehnuteľnosťami aj v nadchádzajúcom období, mali by ste dôsledne spoznať spôsob, akým sa príslušníci tejto generácie orientujú na realitnom trhu v súčasnosti.

Či už sa Vám to páči, alebo nie, príslušníci generácie milénia budú v budúcnosti dominantnou silou na celosvetovom trhu s nehnuteľnosťami. S touto skutočnosťou môžete buď zápasiť, alebo sa s ňou stotožniť a čo najskôr hľadať spôsoby, ktoré Vám pomôžu udržať krok s touto skupinou kupujúcich na trhu s nehnuteľnosťami.