5 inovatívnych spôsobov, ktorými sa virtuálna realita presadí na trhu s nehnuteľnosťami

Aktuality

Ak ste kupovali alebo predávali nehnuteľnosť, viete, ako to prebieha. Realitný agent obvykle poskytne klientovi dlhý zoznam dostupných objektov. Nasleduje vysvetľovanie, vyjednávanie a nakoniec návšteva samotnej nehnuteľnosti. Tento pracovný postup je rovnaký už po celé desaťročia, ale v skutočnosti je nepohodlným a časovo náročným nielen pre realitné kancelárie, ale aj pre majiteľov a kupujúcich.

Existuje však istá inovácia, ktorá už v súčasnosti mení spôsob, akým funguje trh s nehnuteľnosťami. Reč je o virtuálnej realite (VR). Sila virtuálnej reality môže pomôcť realitným agentom rozvíjať svoje podnikanie, získavať viac klientov a poskytovať služby na najvyššej úrovni. Integrácia tejto technológie je v dnešnej dobe obzvlášť dôležitá, keď až 95% klientov vyhľadáva nehnuteľnosti na internete.

Ako využiť virtuálnu realitu na trhu s nehnuteľnosťami

Pre mnohých ľudí je virtuálna realita spojená s videohrami a zábavou. Táto technológia má však obrovský potenciál aj pri podnikaní s nehnuteľnosťami. Pozrite sa na najčastejšie využitie VR v tejto oblasti.

Virtuálne prehliadky nehnuteľností

Klienti si pred nákupným rozhodnutím obvykle chcú prezrieť viacero objektov. To je však náročné ako z časového hľadiska, tak aj z finančného – najmä ak sa nehnuteľnosť nachádza ďaleko od súčasného bydliska kupujúceho.

Virtuálna realita však umožňuje miliónom ľudí navštíviť zvolené nehnuteľnosti bez toho, aby vôbec opustili svoju obývačku. Stačí si nasadiť VR headset a objavovať trojrozmerné detaily svojho budúceho bývania. V priebehu niekoľkých minút môžu potenciálni kupujúci navštíviť desiatky objektov a rozhodnúť sa, ktoré ponuky si obzrú aj osobne.

Podobné: 13 tipov ktoré Vám pomôžu na trhu s nehnuteľnosťami

Existujú dva typy 3D virtuálnych prehliadok. Prehliadky „so sprievodom“ sa podobajú na tradičné propagačné videá, sú však plne virtuálne, prípadne vo forme 360-stupňových videí. Druhou alternatívou sú interaktívne prehliadky, v rámci ktorých sa užívateľ svojvoľne pohybuje po virtuálnej reprezentácii nehnuteľnosti – a to jednoduchým kliknutím na špeciálny bod vo svojom zornom poli.

Virtuálne aranžovanie nehnuteľností

Až 77% realitných agentov tvrdí, že keď je nový dom alebo byt zariadený a vhodne naaranžovaný, kupujúci si dokážu predstaviť svoju budúcnosť v prezentovanom priestore, vďaka čomu omnoho častejšie dochádza k uzavretiu predaja.

Jedná sa síce o efektívnu stratégiu, ale vyžaduje si veľké investície – obzvlášť keď sa jedná o novostavbu. Technológia virtuálnej reality však prináša ideálne riešenie aj v tomto smere. Spoločnosti ako roOomy už v súčasnosti umožňujú predajcom nehnuteľností štylizovať a aranžovať objekty vo virtuálnom prostredí.

Zariadenie bytu v rámci virtuálnej reality.

Vizualizácia architektúry

Najväčšou výzvou pre developerov nehnuteľností bol vždy predaj objektu, ktorý ešte nie je postavený. V minulosti boli riešením veľké trojrozmerné modely budov, prípadne elegantné predvádzacie haly, do ktorých boli umiestňované repliky celých budúcich bytov. Podobné riešenia si však opäť vyžadovali obrovské investície.

Vďaka VR sa architektonická vizualizácia stala oveľa lacnejšou a efektívnejšou. Realitní agenti môžu využívať technológiu virtuálnej reality pri prezentácii exteriéru a interiéru nehnuteľností, ktoré ešte nie sú postavené, vďaka čomu sa klienti dokonale oboznámia s ponukou.

Vizualizácia nehnuteľnosti pomocou virtuálnej reality.

Virtuálne pokyny pre nájomníkov

Realitní agenti a prenajímatelia potrebujú pravidelne komunikovať s nájomníkmi. Na prvý pohľad sa to nezdá byť problémom. Niektorí nájomníci však potrebujú obzvlášť častú asistenciu, čo môže byť výzvou najmä pre spoločnosti, ktoré ponúkajú dočasný prenájom obytných priestorov.

Virtuálna realita môže pomôcť majiteľom efektívne komunikovať so svojimi nájomníkmi. Nájomníci si jednoducho nasadia VR headset a v rámci 3D virtuálnej prehliadky začnú spoznávať napríklad rozmiestnenie jednotlivých prvkov v interiéri a fungovanie dostupných spotrebičov. Takýto postup zaberie veľmi málo času, ale v dôsledku prepracovanosti virtuálneho prostredia môže byť mimoriadne užitočným. Táto aplikácia virtuálnej reality je obzvlášť užitočná pri dovolenkových nehnuteľnostiach, kde sa v krátkom období vystrieda veľa nájomníkov.

Virtuálny obchod

Povedali sme si už o virtuálnych prehliadkach a zariaďovaní domovov vo virtuálnom prostredí. Teraz si však predstavte, že by klienti mohli vykonávať zmeny v tom, čo počas takejto prehliadky vidia.

Keď si potenciálny kupujúci prezerá byt vo virtuálnej realite, môže si totiž otvoriť elektronický obchod, vybrať si požadovaný model nábytku a umiestniť ho priamo do svojho trojdimenzionálneho dobrodružstva. Okrem toho môže mať záujem o nákup nábytku, záclon a iných predmetov, ktoré sú prezentované v pôvodnej virtuálnej prehliadke. S VR to nie je žiadny problém.

Nákup interiérových doplnkov počas virtuálnej prehliadky.

Výhody virtuálnej reality na trhu s nehnuteľnosťami

1. Šetrí čas

Toto je pravdepodobne najväčším prínosom virtuálnej reality na trhu s nehnuteľnosťami. Riešenia postavené na tejto technológií výrazne šetria čas klientov aj realitných kancelárií. Za prehliadkou nového domu už nemusíte cestovať, nebudete sa potrebovať skoordinovať s agentom alebo ďalšími potenciálnymi záujemcami a nehnuteľnosť pre Vás bude vo virtuálnom prostredí otvorená doslova 24 hodín denne. Stačí si nasadiť Váš VR headset.

2. Vytvára emocionálne väzby

Virtuálne prehliadky domov a bytov pomáhajú klientom vytvárať si obraz o danom priestore. Na rozdiel od fyzických obhliadok sa nemusia ponáhľať, môžu sa sústrediť na detaily a v konečnom dôsledku si vytvárať emocionálnu väzbu na konkrétnu nehnuteľnosť.

3. Ponúka globálny dosah

Realitní agenti veľmi dobre vedia, koľko času potrebujú venovať každému svojmu klientovi. Plánovanie prehliadok, koordinácia klientov a vyjednávanie o termínoch a cenách sú mimoriadne časovo náročnými záležitosťami. Virtuálna realita však zabezpečuje prehliadky bez prítomnosti agenta a dokáže prezentovať objekt aj kupujúcim na druhej strane planéty.

Podobné: Ako zdravie zamestnancov ovplyvňuje dizajn moderných kancelárií

4. Šetrí peniaze

Tradičný marketing na trhu s nehnuteľnosťami je pomerne nákladný – od propagácie objektu cez aranžovanie interiéru až po zhotovovanie vysoko kvalitných prezentačných fotografií. Ani virtuálna realita síce nie je lacnou hračkou, ale z dlhodobého hľadiska Vám nepochybne ušetrí peniaze. Bude Vám stačiť iba panoramatická kamera a grafický softvér.

5. Prináša okamžitý pocit vlastníctva

Najzložitejšou fázou predaja nehnuteľnosti je obvykle finálne podpisovanie zmluvy. Virtuálna realita však umožňuje klientom navštíviť nehnuteľnosť kedykoľvek sa im zachce a na ľubovoľne dlhú dobu. To v nich vyvolá pocit osobného spojenia a vlastníctva.